Veel gestelde vragen

We krijgen naar aanleiding van de informatie op de website wel eens vragen. De meest gestelde vragen inclusief de antwoorden vind je hieronder.

Valt de behandeling onder fysiotherapie?

De behandelingen van Energenic vallen onder fysiotherapie omdat de behandelingen worden uitgevoerd door erkende, in het kwaliteitsregister geregistreerde fysiotherapeuten. Binnen de fysiotherapie zijn veel verschillende methoden en visies. Neuromusculaire therapie is een van die vele methoden. Deze methode nog niet heel breed bekend, maar des te meer doeltreffend en efficiënt.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Wat maakt jullie behandeling anders dan die van de standaard fysiotherapie?

Helaas is het binnen de fysiotherapie nog steeds zo dat er te veel op het symptoom wordt gefocust. Een pijnlijke spier of gewricht is vaak het symptoom en niet de onderliggende oorzaak van het probleem. Een pijnlijke spier behandelen geeft om die reden vaak slechts tijdelijk een effect. Doordat wij focussen op de oorzaak, en dus de reden waarom die spier of het gewricht pijnlijk is, verspelen we geen waardevolle tijd in jouw herstel.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Waarom zijn jullie niet aangesloten bij zorgverzekeraars?

We willen graag een uur met je werken zodat we per behandeling grote stappen kunnen zetten in je herstel. Helaas staat de zorgverzekeraar dit niet toe. Daarbij stellen zorgverzekeraars aanvullende eisen die ons beperken in het garanderen van optimale kwaliteit. 

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Wat krijg ik terug van de verzekering van een behandeling van jullie?

Dat we niet aangesloten zijn bij zorgverzekeraars betekent niet dat je de factuur niet op kan sturen. Indien je verzekert bent voor fysiotherapie krijg je een deel van de factuur vergoed. Hoe groot dat deel is, ligt aan je verzekeraar en polis. De meeste mensen krijgen 30 tot 80% van het bedrag terug. Bij een restitutiepolis heb je de grootste kans op een hogere vergoeding.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Ik zie alleen rugklachten, nekklachten, heup- en bekkenklachten, knieklachten en schouderklachten op de website staan. Kan ik niet terecht met een andere klacht?

Wij focussen ons vooral op de wat moeilijkere klachtenbeelden. Dat betekent niet dat je niet welkom met een andere klacht. Stuur ons in geval je komt voor een andere klacht dan de bovenstaande opsomming even een bericht via de mail of via ‘Contact’. 

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Moet ik me ontkleden voor de behandeling?

Het kan zijn dat we je vragen om je (deels) te ontkleden. Houd hier dus rekening mee. Ondergoed mag je vanzelfsprekend altijd aanhouden. Omdat we niet alleen de regio onderzoeken waar je klachten hebt, maar ook andere regio’s bekijken kan het zijn dat je een deel moet ontkleden wat je niet verwacht had. Zorg dus voor gepaste onderkleding en als je liever sportkleding meeneemt (korte broek en t shirt bijvoorbeeld) dan mag dat natuurlijk ook.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Hoe lang duurt een behandeling?

We plannen altijd een uur in, maar een behandeling duurt 55 minuten. Er is dus een kleine uitloop mogelijk, maar in principe zijn de meeste behandelingen binnen 55 minuten afgerond.  

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Hoe kan ik de factuur betalen?

De factuur krijg je na de behandeling per mail. Deze kun je downloaden en doorsturen naar je verzekering mits je verzekert bent voor fysiotherapie. Na de behandeling kun je via een betaalverzoek meteen betalen. 

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Kan ik makkelijk parkeren bij jullie?

We zitten in Amsterdam West, dicht tegen het centrum aan. Parkeren in de buurt is mogelijk, maar we hebben geen eigen parkeerplaatsen. De meeste kans op een parkeerplaats heb je op de Donker Curtiusstraat en aan de overkant van het water op de Eerste Kostverlorenkade. Vergeet niet je parkeer app aan te zetten!

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Is het makkelijk bereikbaar per OV?

Er stoppen meerdere bussen in de buurt, maar de bus die het meest dichtbij stopt is bus 18 op de halte Kostverlorenvaart.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Moet ik iets voorbereiden voor de behandeling?

Voor de eerste keer dat je bij ons komt, krijg je per mail een uitgebreide vragenlijst over je klachtenbeeld en medische geschiedenis. Stuur deze terug voor de eerste behandeling zodat we ons optimaal kunnen voorbereiden op je komst. Denk verder aan gepaste onderkleding of neem sportkleding mee.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

AFSPRAAK MAKEN?