VEEL GESTELDE VRAGEN
We sometimes receive questions in response to the information on the website. The most frequently asked questions including the answers can be found below.
Does the treatment fall under physical therapy?
Energenic's treatments fall under physical therapy because the treatments are performed by licensed, quality-registered physical therapists. Within physical therapy there are many different methods and views. Neuromuscular therapy is one of those many methods. This method is not yet very widely known, but all the more effective and efficient.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
What makes your treatment different from standard physical therapy?
Helaas is het binnen de fysiotherapie nog steeds zo dat er te veel op het symptoom wordt gefocust. Een pijnlijke spier of gewricht is vaak het symptoom en niet de onderliggende oorzaak van het probleem. Een pijnlijke spier behandelen geeft om die reden vaak slechts tijdelijk een effect. Doordat wij focussen op de oorzaak, en dus de reden waarom die spier of het gewricht pijnlijk is, verspillen we geen waardevolle tijd in jouw herstel.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Why aren't you affiliated with health insurance companies?
We would like to work with you for an hour so that we can make great strides in your recovery per treatment. Unfortunately, health insurance companies do not allow this. In addition, health insurance companies set additional requirements that limit us in guaranteeing optimal quality.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
What will I get back from insurance for treatment from you?
The fact that we are not affiliated with health insurance companies does not mean that you cannot send the invoice. If you are insured for physical therapy, you will be reimbursed for part of the invoice. How big that part is depends on your insurer and policy. Most people get 30 to 80% of the amount reimbursed. With a restitution policy, you have the greatest chance of a higher reimbursement.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
I only see back pain, neck pain, hip and pelvic pain, knee pain and shoulder pain on the website. Can't I go with another complaint?
We focus mainly on the more difficult symptomology. That does not mean that you are not welcome with another complaint. In case you come for a complaint other than those listed above, please send us a message via e-mail or via 'Contact'.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Do I have to undress before the treatment?
Het kan zijn dat we je vragen om je (deels) te ontkleden. Houd hier dus rekening mee. Ondergoed mag je vanzelfsprekend altijd aanhouden. Omdat we niet alleen de regio onderzoeken waar je klachten hebt, maar ook andere regio’s bekijken kan het zijn dat je een deel moet ontkleden wat je niet verwacht had. Zorg dus voor gepaste onderkleding en als je liever sportkleding meeneemt (korte broek en t-shirt bijvoorbeeld) dan mag dat natuurlijk ook.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
How long does a treatment last?
We plannen altijd een uur in, maar een behandeling duurt 55 minuten. De kleine uitloop die we hebben is voor uitled, administratie en het inplannen van het vervolg.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
How can I pay the invoice?
De factuur krijg je na de behandeling per mail. Deze kun je downloaden en doorsturen naar je verzekering mits je verzekerd bent voor fysiotherapie. Na de behandeling kun je via een betaalverzoek meteen betalen.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Can I park easily with you guys?
We are in Amsterdam West, close to the city center. Parking in the neighborhood is possible, but we don't have our own parking spaces. The best chance of finding a parking spot is on Donker Curtiusstraat and across the water on Eerste Kostverlorenkade. Don't forget to turn on your parking app!
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Is it easily accessible by public transportation?
Several buses stop nearby, but the one that stops closest is bus 18 at the Kostverlorenvaart stop.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Do I need to prepare anything before treatment?
Before your first visit with us, you will receive an extensive questionnaire by email about your symptomology and medical history. Please return this before the first treatment so we can prepare optimally for your arrival. Furthermore, please remember to bring appropriate undergarments or sportswear.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /